Home office výzva: hodina pohybu denně

Znáte takovou tu teorii, že když je člověk v pohodě a naslouchá, co se jídla a pohybu týče, pocitům svého těla, tak si tělo pak samo srovná váhu na hodnotu, která je pro něj přirozená? 

Já téhle teorii oddaně věřila. Asi se mi na ní líbilo, jak se v ní děje všechno ,,samo” a ,,přirozeně”. 

Bohužel, za poslední měsíce se ukazuje, že moje tělo považuje za přirozenou váhu stále vyšší váhu. Cítím se nyní všechno možně, než je přirozeně.

Tak jsem se konečně naštvala a řekla si, že bude holt potřeba otestovat i jiné teorie – třeba takovou tu, že když vydáš víc energie, než přijmeš, dle zákonů fyziky bys neměl přibírat, ale hubnout.

No a protože představa vzdalující se čokolády mi trhá srdce a navíc sport považuju za univerzální všelék, vymyslela jsem pro sebe pohybovou výzvu:

Hodina aktivního pohybu každý den

Výzva má následující pravidla:

  • musí jít o aktivní cvičení
  • protože chůze je zdravý pohyb, smí se také počítat, ale v tom případě čas strávený chůzí musí trvat dvojnásobek času, než cvičení. Také musí jít o skutečnou procházku, ne o čas, který jsem nasbírala chozením do kuchyně pro kafe
  • když jeden den vynechám, musím to další den dohnat a nesmí se to dít často.

No a co by to bylo za výzvu, kdybych si nezaznamenala před a (plánované) po ?

První týden výzvy:

Začínám o víkendu a jak už to tak bývá, začátky jsou plné motivace. Kromě hodiny a půl dlouhé procházky si doma pustím dalších 20 minut dlouhé posilovací video. A protože pohled na trenérku je obvzlášť motivační, video cvičím hned dvakrát po sobě. V neděli opět nachodím dalších pár hodin a říkám si, jak je to vlastně snadné a proč jsem to nedělala dávno.

Během začátku týdne se ovšem ukazuje, že o pracovním dnu je pohyb o dost náročnější na organizaci, než jsem si představovala. Kromě toho, že začínám pociťovat bolesti těla, taky zjišťuju, jak málo času v zimě je. Pokouším se sice vstávat dřív, abych stihla jít ráno běhat, ale nakonec běžím leda tak pro kafe do kuchyně. Když skončím v 6 večer s prací, venku už je dávno tma. Utěšuju se sice tím, že bych případnému útoku v parku byla schopna utéct, ale faktem je, že po hodině běhu jsem tak vyřízená, že by mě zvládnul dohnat i hlemýžď. 

Další komplikací mojí výzvy je, že někdy přijdou dny, kdy prostě fakt není čas cvičit. Jednou se mi to stalo a tak jsem, dle svých nově nastolených pravidel, měla další den odcvičit hodinu navíc. To už je samo o sobě pro někoho, kdo býval zvyklý na 20 minut denně, obtížný úkol, jenže já k tomu navíc dva dny nazpět cvičila šílený posilovací trénink, který svým množstvím dřepů a kliků připomínal staré dobré Total Body v Brně. No a jak už to bývá, namožení svalů se nejvíc projeví právě dva dny pro cvičení. A to právě vycházelo na den, kdy jsem měla cvičit dvě hodiny. Šla jsem ten den běhat na hodinu a půl a pak se ještě půl hodiny pokoušela cvičit jógu, spíš než jóga to ale bylo povalování na zemi za hlasitého naříkání. 

Poučení je, že mít plán by nebylo úplně od věci.

Tato zkušenost mě přivádí k dalšímu důležitému bodu a to je nezbytná výbava, pokud se pro podobnou výzvu rozhodnete: 

Protože jinak to fakt hodně bolí. 

Po 14 dnech výzvy:

Smutné (ale asi ne úplně překvapivé) zjištění je, že za současného pojídání čokolády se můžu třeba ucvičit k smrti a stejně budu vypadat jako hruška. Té se nyní stále podobám víc, než okurce, s tím rozdílem, že jsem teď taková omlácenější a bolavější hruška. 

Dala jsem si tenhle víkend od cvičení lehčí pauzu, abych si to nechala všechno rozležet v břiše, ale od pondělí to zkusím zase, tentokrát bez čokolád. Tak mi držte palce. 

Akorát nevím, co si počnu s tím,  že se už začíná péct vánoční cukroví…

P.S.: Pokud by vás zajímalo, podle koho cvičím, tady jsou odkazy na moje nej videa (za případný další typy budu moc ráda):


Pamela Reif – většinou kratší tréninky bez zbytečných řečí, zato se super hudbou: 

Heather Robinson – najdete u ní spoustu delších tréninků, což je super, pokud neradi přepínáte videa. Dřepovací, skákací a klikovací klasika:

Boho Beautiful – pro milovníky jógy, uklidňující hlas Juliany vás provede cvičením tak, že u toho zároveň i krásně zameditujete 🙂